Like other leading artists, Sol de Cuevas' works are recognisable at first glance: incredible strength of line, heightened sensuality, compositions that are both classical and often breathtaking in perspective.

There is nothing abstract about this painting. But as with Goya, one rediscovers a place or a body like a blow to the stomach, stunned and impressed.
It is obvious: there is violence, fear, suffering in the artist's soul, and all these storms are catalysed in his paintings.

We are faced with a work that will count in the century.

François Hauter
Former Director of French Figaro Magazine Cultural Department, Knight of the Order of the Arts and Letters, Albert Londres Prize.

_____________________________________________________

A l’égal d’autres artistes de premier plan, les œuvres de Sol de Cuevas se reconnaissent au premier regard : force incroyable du trait, sensualité exacerbée, compositions à la fois classiques et perspectives souvent vertigineuses.

Il n'y a rien d'abstrait dans cette peinture. Mais comme chez Goya, on y redécouvre un lieu ou un corps comme un coup à l’estomac, stupéfait et impressionne.

C’est l'évidence : il y a de la violence, de la peur, de la souffrance dans l'âme de l’artiste, et toutes ses tempêtes se catalysent dans ses tableaux,

Nous voici face à un travail qui comptera dans le siècle.

François Hauter
Ancien Directeur des Services culturels du Figaro, Chevalier de l'Ordre des Arts et Lettres, Prix Albert Londres